Vanha Etusivu

Tervetuloa Kolehmaisten sukuseuran sivuille! Kolehmaisten sukuseura kokoaa yhteen Joroisten, Juvan ja Rantasalmen seuduilta lähtöisin olevien sukuhaarojen jälkeläiset, kuten Kolehmaiset, Kanaset, Kovalaiset, Könöset, Markkaset, Teivaiset sekä jälkeläiset myös muilla nimillä. Toivomme, että löydät täältä kipinöitä ja lisätietoa sukututkimukseen.

Sukuseuran perustava kokous pidettiin 13. kesäkuuta 2015 Joroisissa Juhanalan kartanossa. Perustavassa kokouksessa oli läsnä 105 suvun edustajaa.

Kolehmainen-nimen tausta on hämärän peitossa, mutta kyseessä on merkittävä savolainen kantasuku, josta polveutuu isälinjaisesti myös monia muita sukuja. Asiakirjalähteet alkavat vuodesta 1541. Sukuseuran piirissä toteutettu laaja DNA-tutkimus varmisti eri sukuhaarojen sukujuonteet ja kytkennät, sekä johti yhtenäiseen kantaisään 1300-luvulle.

Tiedoksi tulevaa Suku 2022 tapahtuma Kuopiossa 12.-13.3.2022

Lisätietoa Suomen Sukututkimusseuran järjestämästä tapahtumasta https://suku2022.com

– – – – – – – – – –

Kolehmaisten-sukuseura-tiedote-20.-heinakuuta-2021Lataa Kolehmaisten-sukuseura-kesatiedote-4.-heinakuuta-2021Lataa