SUKUKIRJA

Kolehmaisten sukukirja I: Kaskisavuista ja korpipirteistä – kokonaan uudistettu kirja

• DNA-tutkimus on edennyt merkittävästi, sillä ensimmäisestä painoksesta on kulunut jo useampi vuosi. Kolehmaisten suvun synty- ja asutushistoria esitetään nyt kirjassa aiempaa selvästi tarkemmin.
  • DNA-projektin edistyessä on saatu aiempia testejä tarkempia BigY-tuloksia, joiden myötä Kolehmaisten kantasukuhaarojen väliset yhteydet ovat auenneet. DNA-tulosten myötä on saatu myös selville, että Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan Ahosten sukuhaarat, Pielisen Karjalan Tiaiset sekä Mykkästen suku polveutuvat isälinjaisesti Kolehmaisista. Kaikki uudet tulokset esitellään kirjassa.
  • Sukukirjan esitystapa on muutettu kronologiseksi. Suku liitetään mukaan historian tapahtumiin ja suvun vaiheissa edetään asutushistorian linjoista suvun synnyn kautta suvun levittäytymiseen savolaisekspansion myötä uusille asuinsijoilleen.
  • Sukutauluihin on tullut merkittävästi täydennystä, mutta kirjan pääpaino on suvun varhaishistoriassa, joten sukutauluja tulee laajemmin jatko-osissa.
  • Kirjan kansi, sisällön ulkoasu ja taitto uusitaan kokonaisuudessaan.
  • Tervetuloa lukumatkalle suvun historiaan!

Kirjan hinta on 80€ jäsenille ja 90€ ei-jäsenille lisättynä postituskuluilla 10€ kotimaahan ja 25€ ulkomaille postitettuna. HUOM! Hinnoissa joudumme pidättämään mahdollisen muutoksen kustannusten nousun vuoksi.

• Uudistetun sukukirjan 3. painoksen aikataulua emme osaa vielä arvioida. Tiedotamme asiasta, kun pystymme. Ennakkotilaus kannattaa silti, sillä ennakkotilaajia tiedotetaan kirjan ilmestymisaikataulusta heti kun se on mahdollista.