Kuulutko sukuuni -sukumessut Vantaalla 2019

Pääsymaksuton ”Kuulutko sukuuni” sukututkimustapahtuma Vantaan Hiekkaharjulla järjestettiin 20. kerran ja me olimme sukuseurana ensimmäistä kertaa mukana. Pekka Kolehmainen ja Ari Kolehmainen aloittelivat sukuseuramme osalta toimipisteellämme lauantaina. Kari Kolehmainen saapui mukaan iltapäivän alusta. Kohtasimme kohtuullisen paljon eri sukujen väkeä, joilla oli meille kysyttävää, annoimme monille sukututkimusneuvontaa, kirjoja saatiin tapahtumassa myytyä puolenkymmentä eli yhden laatikollisen verran.

Aria pyydettiin vierailulle eri sukuseurojen pisteille ja hänellä oli muutamia luentoja sukuseurojen kokoontumisissa tapahtuman yhteydessä. Sukumessuilla hän esitelmöi sukunimien säilymisestä ja geneettisen sukututkimuksen käyttämisestä perinteisen sukututkimuksen apuna.

Välillä olimme pisteellämme yhdessä ja välillä kukin yksinään, kyselijöitä oli välillä aivan jonoksi saakka ja teimme parhaamme jokaisen osalta. Tapahtuma antoi mahdollisuuden myös verkostoitumiseen suhteessa muihin sukuihin ja tutkijoihin. Nämä olivat erittäin mielenkiintoiset ja vilkkaat päivät.

Kannustaisin kaikkia täällä olevia ensi vuonna tulemaan mahdollisuuksiensa mukaan. Erityisesti teille, jotka olette tehneet osaltanne vuosien varrella sukututkimusta, kaipaamme mukaan. Aloitteleville sukututkijoille ja suvuistaan kiinnostuneille tämä on hyvä mahdollisuus päästä sisään sukututkimusväen pariin, luoda kontakteja ja saada parhaimmillaan itselleen uutta pääomaa sukututkimukseen. Sukuseuramme väestä paikalla Pekka Kolehmainen, Ari Kolehmainen, Kari Kolehmainen, Juha Jauhiainen omassa pöydässään ja paikalla kävi sukuseuraamme kuuluvia. Kiitos kaikille aktiivisuudesta ja yhteistyöstä. Jäsenistöstämmekin oli kävijöitä paikan päällä. Hyviä keskusteluja käytiin melkoisen monen kanssa.

Kari Kolehmainen