Kolehmaisten sukuseuran sukukokous 2022

Vuodet vierivät nopeasti. Vasta perustettu Kolehmaisten sukuseura on tulossa jo kouluikään. Sukuseura perustettiin lauantaina 13.6.2015 Joroisten Juhanalan kartanossa. Poikkeuksellisesti ensimmäisen hallituksen toimikausi oli vain vuoden mittainen, joten kokoonnuimme viralliseen sukukokoukseen Karttulan Hermannitalossa 18.6.2016. Tuolloin valittu hallitus istui seuraavat kolme vuotta Siilinjärven Kunnonpaikan kokoukseen (6.7.2019) asti, josta alkoi nykyisen hallituksen toimikausi. Välissä oli epävirallinen sukujuhla sukukirjan ensimmäisen painoksen julkaisun yhteydessä 8.7.2017 Jyväskylän Viitaniemessä.

Sukukokous Tallukassa 6. elokuuta

Tällä kertaa kokoonnumme sukujuhlaan ja sukukokoukseen lauantaina 6.8.2022 Päijät-Hämeeseen, Asikkalan Vääksyn Kokoushotelli Tallukkaan (Tallukantie 1).

Virallisessa sukukokouksessa on uuden hallituksen valinnan lisäksi vuosikokouksen päätettävänä hallituksen esitys sukuseuran nimen vaihtamisesta muotoon Kolehmaisten ja Markkasten Sukuseura ry. Olemme havainneet, että Markkasissa on suuri potentiaali ja sukuseuralla on sen suhteen paljon kasvunvaraa. Kolehmaisten suurimman alasukuhaaran tuominen esille nimeen lisäisi oletettavasti kiinnostusta Markkasten piirissä. Tämä ei ole kuitenkaan muiltakaan sukuhaaroilta pois. Tekin pysytte sääntöjemme mukaisessa toiminnassa mukana. Sukuseuran nimi ei voi olla liian pitkä, joten on selvää, että kaikkia Kolehmaisista polveutuvia sukunimiä ei sukuseuran nimessä voida esittää. Uudella nimellä voisimme kuitenkin aktivoida erityisesti lisää Markkasia mukaan toimintaamme.

”…sukukokouksessa on uuden hallituksen valinnan lisäksi
vuosikokouksen päätettävänä hallituksen esitys
sukuseuran nimen vaihtamisesta muotoon
Kolehmaisten ja Markkasten Sukuseura ry”

Korona on sotkenut kaksi suunniteltua epävirallista välikokoontumista vuosina 2020 ja 2021. Tämä onkin ensimmäinen tilaisuus kolmeen vuoteen tavata sukuväkeä kasvokkain. Toivottavasti tulette runsain joukoin paikalle, niin jäsenet kuin nekin, jotka eivät vielä ole jäseniä. Ohjelmassa on mm. uuden sukukirjan julkistus, Pekka Kolehmaisen ja Jere Markkasen esitelmät DNA-testien mukanaan tuomista yllättävistä sukulaisista sekä sukulaisten tapaamista.

Sukukirja on suurilta osin uudistettu versio niin sisällön kuin taiton osalta ensimmäisestä sukukirjasta. Viidessä vuodessa DNA-tutkimus on kehittynyt huimasti. Kolehmaisten alkujuurista ja sukuhaarojen yhteyksistä tiedetään nyt entistä enemmän. Kirjassa on mukana myös uunituore Kolehmaisten sukuruno Kolman kannel. Ehkäpä Kolman kannel tulee olemaan esillä muutenkin sukujuhlassa.

”Kirjassa on… uunituore Kolehmaisten sukuruno Kolman kannel.
Ehkäpä Kolman kannel tulee olemaan esillä muutenkin sukujuhlassa.”

Ilmoittautuminen – edullisemmin viimeistään 12.6.

Ilmoittautuminen hoidetaan oheisella nettilomakkeella. Kun ilmoittaudut 12.6.2022 mennessä, osallistumismaksu on 50 €/hlö. Lapset (4-12v) 23 €/hlö ja alle 4-vuotiaat ilmaiseksi. Maksu suoritetaan oheisen linkin tietojen perusteella sukuseuran tilille. Maksu kattaa ohjelman, ruuat ja kahdet kahvit. Ilmoittautukaahan ja tavataan Tallukassa!

Ilmoittautuminen