Könönen-Koivupalo sukuseuran kokous Leppävirran Niemilomilla

Kolehmaisten sukuseuran hallitus kokoontui lauantaina 25.9.2015 Varkauden Kaks Ruusua -ravintolassa. Samana päivänä oli Könönen-Koivupalo -sukuseuran kiertoajelu ja kokoontuminen lähistöllä Leppävirralla. Tornionjokilaakson Könönen-Koivupalo sukuseuralla on sekalinjainen ja avioliittojen kautta oleva yhteys Leppävirran Sarkamäestä lähtöisin olevaan Kolehmaisista polveutuvaan Könösten sukuun.

Olin kutsuttuna hallituksen ulkopuolisena Kolehmaisten hallituksen kokoukseen koskien sukukirjaprojektin esisuunnittelua. Lupauduin kokouksen jälkeen osallistumaan vielä Könönen-Koivupalojen kokoukseen ja pitämään esitelmän Könösten suvun vaiheista suvun kantakodissa Leppävirran Sarkamäellä. Olin selvittänyt sukuseuralle Sarkamäen talojen ja Könösten sukuhaarojen vaiheita. Sukuseura oli aiemmin päivällä tehnyt kiertoajelun Sarkamäen kylällä ja he olivat tutustuneet kylän nykyisiin taloihin ja asukkaisiin.

Ari Kolehmainen